Amigurumi

JA!! Jag har kommit på något att syssel sätta mig med tills lillen kommer!! Hel nöjd. Har idag nämligen vikat fädigt min första säta lilla amigurumi som blev en sköldpadda. Jätte söt blev den. Har tänk stick några mer små sådana och hänga som en mobil i vagnen men ändå så att det finns möjlighet att ta ner dem och låta lillen leka med.

 


Nu ska jag ge mig på nästa figur, få se vad jag ska välja finns en hel uppsjö att välja och vraka mellan.

Annars mår jag bara bar förresten. Har inte hänt något speciellt. Var ute på en promenad idag och besteg Bränntberget här i Umeå. Tog mig upp och ner i ett nafs, kondisen är inte så dålig men nog var det lite flås på vägen upp. Bränntberget kan liknas som Ormberget i Luleå, samma sak där som här med en liten slalombacke. Var jätte fin utsikt där uppe och fint väder hade jag också. Nu ska jag se lite mer Idol och fortsätta tvätta kläder.

Förresten nedräkningen böjar i morgon, 10 dagar kvar!!!

Tills vi ses igen/ Tjingeling!!!


V. 38

Nu är det bara två veckor kvar förhoppningsvis, kan bli fyra. I Umeå får man gå över två veckor innan de sätter igång en men jag hoppas att den kommer ut själv. Ska bli skönt när krabaten kommer ut så jag slipper sparkarna under revbenen. Inte den mysigaste känslan precis.

Helgen har gått bra. Var på begravning uppe i Pajala av PJs farmor som gick bort i slutet av augusti. Må hon vila i frid. Mycket folk var det på begravningen som ville ta ett sista avsked av Edith.

Väl påväg upp till Pajala så slutade bilen givetvis fungera, våran typiska otur. Nåja det löste sig och vi tog oss upp. Sedan var ju frågan, fungerar bilen hela vägen ner till Umeå då? Japp det gjorde den, men idag ska vi äntligen fara med den på verkstan och höra vad det kan tänkas vara för fel. Bilar är bara ett enda elände. man borde ha häst och vagn nästan (allergifria hästar dock) :)

Nu är det lunch och sen en promenad. Tjenixen så länge.

Allt bra fortfarande

Japp precis som det låter. Var hos barnmorskan idag och allt var bara bra följde kurvan, just under lite men såg bra ut. Måttet mätte 34cm idag så vuxit en centimeter sen sist. Blev klargjord för att få åka på begravningen också.

Barnmorskan satte en gissning idag på hur stort barnet kommer bli, hon sa när hon kände att det kändes som ett behändigt barn =) och gissade på vikten 3400g. Fast hon garderade sig och sa att givetvis beror det ju på hur länge det dröjer. Men skulle hon tippa nu så tippade hon på att det vägde runt 3000g just nu.

Har förresten inte så mycket att göra på dagarna så igår stickade jag färdigt en mössa i samma garn som sockarna och vantarna. Tog kanske 2 dagar att göra, skulle ha klarat av att göra den på en dag men man måste ju hitta på lite annat ibland också. =)


Visst blev den fin. Lärde mig en ny stickteknik, flätor.


Vagnen

Har varit och hämtat vagnen nu som lillan/en ska ligga i. Är en Emmljunga smart vagn och den är typ purpur färgad kan man väl säga. Mörk mörk lila. Vi har även köpt en matchande skötväska :)

Nu har jag fakriskt packat väskan som ska med till BB så jag är bered ifall något skulle hända. Så allt är som klart nu tror jag...hmm...jo förhoppningsvis tror inte jag glömt något. Nu får den komma och det gärna snart. Börjar bli långtråkigt på dagarna, har inte så mycket att göra har nästan gjort bort allt. Just nu sitter jag iallfall och stickar den där mössan jag hade tänkt göra. Har iallafall lärt mig en ny stick teknik...yayy... =)

I morogn är det barnmorske besök på eftermiddagen, tills dess. Tjingeling!




Vill bara visa

De som känner mig vet ju om att jag tycker om att baka. Och ja, jag har redan bakat allt inför nedkomsten av bäbisen, bullar, muffins och en chokladkaka idag =)

Vill bara visa mina senaste konstver i tårtväg. Fick uppdraget att gör bröllops tårtorna (5st) till min storebrors bröllop som var i början av augusti. Blev riktigt goda och fina tycker jag.


Allt lugnt!

Japp var som jag misstänkte. Allt var bara lugnt, måttet mätte 33cm idag så det är som det ska. Blir en normalstor baby som sagt trode hon. Nu är det besök nästa vecka igen förhoppningsvis. Barnmorskan sa "ja så får man se om man hinner se dig nå mer innan", går ju in i v 37 nu så då är det alldeles normalt att föda barnet och jag har ju börjat känna av smått förvärkar tror jag. Känns som om man har mensvärk, lite mollande bara så där ibland.

Hoppas dock att den inte kommer under nästa vecka då vi ska upp till Pajala för begravning. Ska prata mer med barnmorskan under besöket då och hon ska ge journalen och kolla mig hur det ser ut, se om hon rekommenderar att stanna hemma eller om man kan åka. Vi får se.

Kram

Magen!!!

Här kommer bilden äntligen. Detta är till alla er som har tjatat om den där facebook till mig. Nej det blir inge säger jag, men ni får komma och titta här istället =)

Just nu är jag i vecka 36+2 dagar, så inte sä länge kvar. Tycker själv att jag inte har överdrivet stor mage än så länge. Barnmorskan tror nog på ett normaltstort barn.

Ska till barnmorskan i morgon för en extra kontroll då mitt SF mått tror jag det heter inte hade vuxit något sedan senast. Måttet jag menar är storleken på livmodern. Det har iallfall varit 32cm 2 gånger nu, så nu är det en extra koll. Skulle det inte ha vuxit något blir det ett extra ultraljud för att kontrollera så barnet har vuxit samt att det får näring och så. Skulle det vara riktigt illa, vilket jag inte tror det är så kan man ta beslutet att barnet mår bättre utanför mig och sätta igång mig i förtid. Tror dock inte jag har något att oroa mig över, barnet hade nämligen fixerat sig med huvudet neråt så varför det inte visar att det har blivit större kan bero på att det har sjunkit ner mer i bäckenet. Jag tror på det, men vi får se vad som händer i morgon. Tills dess!



Magen V.36


Gjort till min lilla egna knodd

Här är det jag har knåpat ihop åt min lilla egna knodd än så länge.

Har givetvis sytt ett lapptäcke åt den. Då vi ej vet vad det blir för något valde vi lite neutrala färger. Blev lite humle/bi likt =) Därav har jag målat ett Bi ska bara måla dit namnet och kanske lite rankor och sen sy på det på filten och göra den klar. Blir då barnet har kommit.



  

Har även varit flitig med stickorna och stickat ett par tjocksockor samt ett par vantar av lite överblivet garn jag hade hemma. Blev inte helnöjd med vantarna men får duga tillsvidare. Får se om jag får för mig att sticka en mössa sen också.






Sen har jag gjort en enkel fleecefilt med ett band runt bara samt att jag har sytt en sida till skötbordet så att inte kläderna under det ska bli blöta inne i badrummet.


Den kreativia ådran

Hej Hopp!

Tänkte passa på att visa lite av min kreativa ådar. Har under åren skapat lite saker som jag hade tänkt visa här på bloggen men blev aldrig av. Har gjort två lapptäcken i dop present som jag tycker belv riktigt fina. En åt lilla Ellen och en åt lilla Alva.


Alvas Filt


Ellens Filt

Det tog några timmar att knåpa ihop dessa men blev riktigt fina, gjorde båda förra året (2009). Som ni ser så är även deras namn skrivna på filten eller rättare sagt så har jag handmålat dit dem.

Gjorde även en liten mindre snuttefilt till Ellen. En med mycket lappar på som småbarn tycker om att suga på. ;)
   


Ville bara visa dessa fina lapptäcken jag gjort, givetvis sa ju PärJohan att jag måste ju göra ett åt vårat eget barn också. Vilket jag har påbörjat, inväntar bara nu barnet så jag kan göra den färdig. Bild kommer i nästa inlägg.

Blogg start (igen) =)

HAr länge tänkt ta upp bloggen igen men tiden har ej funnits då man jobbar heltid. Men nu ni! Är ju ledig på heltid ett tag till så tänkte passa på att ta upp den igen och börja med att lägga upp bilder på sådant jag har gjort och gör.

Framförallt så startar jag bloggen igen för allasom vill att jag ska ha en facebook,vilket jag inte kommer skaffa ännu iallfall. Samt till all som är nyfikna på min mage och hur allt går runt det.

Så håll ut snart kommer det mer, befinner mig uppe hos föräldrana just nu så kan inte lägga ut bilder och så men ska ta tag i det i veckan.

Kram på er alla!!

P.S Jag och magen mår bra, bara lite hungriga ;)

RSS 2.0