Första maten!

Nu har vi provat ge henne första smakportionerna. Vi började med gröt när hon fyllde 4 månader. Lite hurvades hon först men sedan gick det bra. Nu vet hon vad hon ska göra med maten och hon gapar och sväljer. Hon blir glad och sprallig när det är mat dags. Vi har även provat med postatis, ingen hurven där utan det gick smärt fritt. Nu äter hon lite potatis till lunch och ersättning samt gröt och ersättning till kvällen. Vi ökar på lite då och då. Men hon tappar intresset ganska fort faktiskt. Men det går ändå bra.

I helgen som var har vi varit uppe i Luleå. Vi hade tid hos fotografen med Livia på lördag. Fotografen gick bara bar, Livia skrattade och var glad i ca en och en halvtimme sedan ville hon inte mer. Vi hoppas på några bra fotografier. Sedan var vi till Linda och Anders i deras ny lägenhet och firade Linda då hon nu blir 26år. Efter det var det fort ut till Mjöfjärden för middag. Till middagen hade vi bjudit över Livias farmor och farfar och kusin Wilmer med familj. Var riktigt trevligt. Jo jag fick även ta mitt första glas vin til maten ¨då jag inte ammar något mer. =)

Har glömt berätta att farbror Kristoffer var ju och hälsade på oss här i Umeå helgen innan. Vi åt gott och var på stan den helgen.

Nu ska jag sleva i mig lunchen sedan kommer pappa PJ och hämtar oss för vi ska på baby-sim idag. Ska bli roligt.


Första gröten


Första potatisen fick vi i Mjöfjärden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0