4 1/2 månad

Har inte riktigt haft tid att skriva i veckan. Har tänkt påd et flera gånger men det har alltid kommit något emellan. Vi har iallafall varit och mätt och vägt Livia i veckan. Över 6kg nu! Hon vägde hela 6090g var 63,5cm lång och hade huvudomfång 41,3cm. Stor tjejen börjar det bli, hon har även nu vuxit i strl 62 mycket bättre.

I veckan har vi hunnit vara uppe på IKSU två gånger på mamma-baby gympa, hurtiga har vi varit :) . Inget babysim i veckan då det är sportlov här i Umeå utan blir andra gången nästa vecka. Annars har vi inte gjort så mycket mer än att promenera en heldel under veckan. Jag har även hunnit sy lite. Har sytt presenter som jag får visa upp sedan då den som ska ha dem har fått dem :).

Livia har varit lite kinckig i veckan, vad det beror på vet vi inte riktigt. Kan vara tänderna eller så är hon bara i en sådan period just nu. Vi har ju börjat ge henne mat som jag nämde tidigare och i veckan har hon fått morot vilket hon tyckte om. Men första bakslaget, hon har blivit rödprickig i ansiktet, troligen av moroten så nu blir det inge mer sådant på ett tag. Hon har mest utslag runt ögonen vilket hon klia en heldel med händerna. Kan vara därför hon är lite grinig också. Vi har även börjat introducera lite mjölkprotein till henne genom en annan modersmjölkersättning. Verkar gå bra än så länge, vi ska även börja sätta lite smör i potatisen. Hoppas på det bästa.

Idag hade vi tänkt ta en sväng till öppna förskolan men vi han inte dit innan vi fick besök av min moster Bettan. Var faktiskt trevligare med besök, får inte sådant så ofta :) Nu ska jag ner och fixa tvätten färdigt sedan blir det att klippa ut lite tyg till en T-shirt. Sen hopp i säng. God natt på er!

Bjuder på en bild av lilla Livia och hennes prickar. Kram


Kommentarer
Postat av: Hanna Undebjörk

Tjenis, länge sedan jag var in här men shit va duktig du e Maria! Syr kläder och allt möjlig :D Å skiiiit fina kort på dig me fr fotografen! Perfekt att ha som profilbild till ett facebook-konti blink-blink Ska snart göra en facebook-grupp som ska kallas "Alla vi som vill att Maria Hermansson skaffar en facebook"....Haha! Kramar fr lilla jag <3

2011-03-11 @ 03:28:56
Postat av: Linda

Var köper du dina tyger. Jo har läst att du köpt mönster, men ids inte köpa. Letar gratis ;P haha ;)

2011-03-13 @ 18:55:40
URL: http://lindahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0