Sy mani!

Jupp precis som det låter. Har ju sytt några dreglisar till Livia men kom även över ett mönster på byxor samt body och lite annat smått och gott. Vill du också ha sådana mönster titta in då på http://www.sykurser.se det kostar 80kr/månad att vara medlem och får då tillgång till mönster samt beskrivningar. Abonemanget är bara att säga upp sedan då man inte vill vara med något mer. Bra sida och bra mönster som man kan skriva ut på sin skrivare hemma.

Iallfall så har jag lyckats knåpa ihop 3 par byxor och några dregglisar. Ska i morgon prova mig på en body, är lite svårare så får se hur det går. Byx mönstret har jag fått fixa till lite själv då Livia är så smal i midjan. Har fått ta strl. 62 på längden och strl. 56 på muddarna i midjan så att det inte ska åka av henne.



De orange byxorna blev till av en tyg bit jag hade kvar från när jag gjorde hennes filt. Så det blev ett par lite glansigare byxor. De blev roliga tycker jag. De andra tygerna hittade jag på Ohlssons tyger. Apor och noshörningar. Ska göra en body i noshörnings tyget så får se hur det går. Ska väl prova mig på en pyjamas sen kanske också. Måste bara låna mönstret från biblioteket.

Nu är det hopp i säng för i morgon ska jag och Livia iväg och fota oss. Vi ska vara modeller för en dag.

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Malin

Du är flitig du!

2011-02-17 @ 08:17:41
URL: http://heedhall.wordpress.com
Postat av: Linda

Vad du är duktig :) Fint :)

2011-02-17 @ 11:02:38
URL: http://lindahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0